نکات ایمنی گالری طلا و جواهر

نکات ایمنی گالری طلا و جواهر

 

نکات ایمنی گالری طلا و جواهر

 

اکنون باید بدانیم که داشتن یک فروشگاه قابل اطمینان و ایمن از هرگونه حادثه ای که سبب آرامش خاطر و خوب زیستن می گردد چگونه باید باشد .

 

فروشندگان طلا و جواهرات همیشه در معرض تهدید خطرات سرقتهای معمولی و مسلحانه و کلاهبرادی هستند و بدین ترتیب است که باید برای درگیری و مواجه شدن و مقابله نمودن با کلیه این خطرات احتمالی آماده و مجهز بود.

 

 

اما آنچه درباره ایمنی و ساخت و ساز یک گالری طلا و جواهر فروشی باید بدانیم به شرح زیر تقدیم حضور می گردد :

 

1.    درهای ورودی مغازه و ویترین یک طلافروشی باید دارای حفاظ و تورهای سیمی طلای باشد، تا دسترسی به طلا و جواهرات داخل ویترین به آسانی میسر نگردد.

 

2.    شیشه های در ورودی و ویترین ها بهتر است از شیشه های میرال باشد تا در صورت شکستن از هم جدا و خرد نشوند . 

 

3.    دیوارها ، سقف و کف مغازه بایستی از میلگرد و بتن به قطر حدود 20 سانتیمتر استفاده گردد تا حفاظی برای مغازه در مقابل دستبرد و سرقت باشد.

 

4.    راههای کانال کولر و هواکش های مغازه های طلا و جواهر فروشی باید کوچکتر از حد معمول بوده و بوسیله جوش دادن میله های آهنی در هر 80 سانتیمتر به 80 سانتیمتر بسته تا راه ورود اشخاص را به داخل مغازه حدالامکان بسته باشیم.

 

5.    کلید مغازه نباید حتی برای مدت کوتاهی در اختیار دیگران قرار گیرد زیرا ممکن است از روی آن کلید مشابه ساخته شود . اگر کلیدهای یدکی قفلهای مغازه مفقود گردید ، سریعا و در اسرع وقت قفلهای مغازه باید تعویض گردد.

 

6.    برای بستن درب مغازه و یا گالری های طلا و جواهر فروشی همواره باید از قفلهای مخفی استفاده گردد.

 

7.    آژیر اعلام خطر که حتما باید در مغازه تعبیه گردیده و در جایی دور از دید مردم نصب گردد و در صورت امکان چند عدد یا در فواصلی از هم باشند. 

 

8.    گاو صندوق  مغازه طلا و جواهر فروشی ها باید در دیوارها جاسازی شده و در چندین قسمت تو در تو بهم متصل که برای بیننده محسوس نباشد.

 

9.    در تعطیلات طولانی مثل ایام نوروز باید مرتبا به مغازه سرکشی نموده و از قفلها بازدید بعمل آورده شود تا از سلامتی قفلها و در امان بودن مغازه از دستبرد سارقین اطمینان حاصل نمائید.

 

10.    هنگامی که مشتری ناشناسی در مغازه است به هر علت و بهانه حتی برای یک ثانیه از مغازه خارج نشوید. 

 

11.    در موقع خرید مصنوعات طلا و جواهر از مشتری حتما فاکتور خرید مطالبه نمائید تا از سرقتی نبودن آن مطمئن گردید .

 

12.    از انجام معامله با افراد معتاد و مظنون به سرقت جدا خوداری نمائید تا دچار مشکلات بعدی نگردید.

 

13.    با کمی روانشناسی و مردم شناسی که باید هر فروشنده طلا و جواهر بداند می توان مشتریهای مظنون یا مشکوک را شناخت زیرا این مشتریان نگران و مضطرب هستند و دائما به اطراف نگاه می کنند و از نگاه مستقیم به چشمان دیگران گریزان هستند.گاه این مشتریان بصورت پیاپی برای قیمت کردن اجناس مختلف یا قیمت گذاری مصنوعات خود به مغازه مراجعه می کنند که باید سر حد امکان خونسردی خود را حفظ نموده و محترمانه با آنها مواجه گردید .

 

14.    موقع پهن نمودن و جمع آوری طلا و جواهرات داخل ویترین از بسته بودن درب مغازه از داخل اطمینان حاصل نمائید و دور از دید رهگذران به این عمل مبادرت نمائید. 

 

15.    اگر افراد مشکوکی به مغازه طلا و جواهر فروشی مراجعه نمودند باید سریعا مشخصات آنها را به نیروهای انتظامی اطلاع داد. 

 

16.    اگر بیش ازحد معمول پول نقد در مغازه یا گالری داشته باشید باید در اسرع وقت به بانک بسپارید .

 

17.    هرگز از فردی ناشناس و غیرقابل اعتماد بعنوان شاگرد و یا شریک و همکار استفاده ننمائید.

 

18.    ضمن شمارش دقیق پولهایی که به فروشنده طلا و جواهر داده می شود ، مراقب باشید پولها تقلبی نباشد. زیرا ممکن است اسکناس های تقلبی و یا چک پولهای جعل شده در لابلای پول های جای داده شده باشند ، که یک فروشنده باید یک یک اسکناس ها و چک پول ها را بررسی نموده و به سلامتی و درستی آنها واقف گردد. 

 

 

 

منبع :  بخشی از کتاب فروشنده حرفه ای طلا و جواهر شو

 

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید