پنج ویژگی یک فروشنده حرفه ای طلا و جواهر

پنج ویژگی یک فروشنده حرفه ای طلا و جواهر

 

پنج ویژگی یک فروشنده حرفه ای طلا و جواهر

 

هیچ طلا فروشی از بدو تولد طلا فروش به دنیا نمی آید ، بلکه در طی سالها با آموزش و کسب تجربه، قدرت فروشندگی اش شکوفا می شود. شغل طلا فروشی يک حرفه است و تمام افرادي که در اين مسير قدم گذاشته اند مي بايست رفتار حرفه اي داشته باشند.

نگارنده در اینجا سعی نموده ۵ ویژگی یک فروشنده حرفه ای طلا و جواهر را بیان کند ، ویژگی هایی که حاصل سال ها تجربه در این زمینه بوده است.

 

1- از طلا و جواهرات دانش کافی داشته باشید

از طلا و جواهرات دانش کافی داشته باشید

برای مشتری بسیار مهم است که اطلاعات شما در زمینه طلا و جواهرات چه مقدار است. مشتریان از فروشندگانی که علاوه بر فروشندگی ، مشاور نیز هم هستند، تمایل به خرید بیشتری نشان می دهند. حتی الامکان سعی کنید که رشته دانشگاهی شما با طلا و جواهرات مرتبط باشد یا دوره کوتاهی جهت آماده شدن در این زمینه را بگذرانید. این نکته بسیار مهم است که چه اندازه ما می توانیم به مشتریانمان کمک برسانیم. هر اندازه که از اتفاقات روزمره طلا آگاهی داشته باشیم، می توانیم کمک بسیار بهتری ارائه دهیم.

 

2- شنونده خوبی باشید نه شروع کننده

 شنونده خوبی باشید نه شروع کننده

بدترين کار یک طلا فروش اين است که بدون اينکه از سلیقه مشتري اطلاعي کسب کرده باشد شروع به معرفی و نشان دادن نمونه های ویترین خود می کند. طلا فروش  خوب هميشه اول شنونده خوبي است. بگذاريد مشتريان حتي از مشکلات بازار سکه و طلا گله و شکايت بکنند اما هيچگاه حرف آنها را قطع نکنيد. خود را در نقش يک دوست و امین براي حل مشکل مشتري خود ببينيد.

 

3- محصول خود را حرفه ای معرفی کنید

محصول خود را حرفه ای معرفی کنید

سعی کنیم از کلمات خرج شده که عمدتاً فروشندگان طلا از آن همیشه استفاده می کنند، استفاده نکنیم و عبارت جایگزین مختص به خود را ایجاد کنیم. به عنوان مثال، به جای اینکه بگوییم که این دستبند چقدر به شما می آید، بگوییم که  این دستبند می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشد، ما با این جمله قدرت انتخاب مشتری را سلب نکردیم و به مشتری حق انتخاب از میان محصولات خود را داده ایم. امّا وقتی از جمله اولی استفاده می کنیم، کاملاً زبان تعلق خود را نشان می دهد به طوریکه اگر یک دستبندی دیگری نیز انتخاب نماید، دوباره نمی توانیم بگویید که این دستبند چقدر به شما می آید و دروغ ما افشا می شود. همیشه سعی کنید که به مشتری قدرت انتخاب بدهید و جایگاهش را از جایگاه معمولی و مشخص بالاتر ببرید. فروشنده ای که یک روش روتین برای معرفی محصولاتش دارد محکوم به شکست بوده و هرگز رشد نمی یابد.

 

4- لطفاً تغییر مسیر دهید

لطفاً تغییر مسیر دهید

یک طلا فروش  حرفه ای و موفق، باید توانایی تغییر مسیر به موقع را داشته باشد و به محض انکه جواب منفی ار سوی مشتری دریافت نماید، مسیر هوشمندانه دیگری را برای عملیات فروش پیش ببرد. اینکه چقدر در این زمینه تبحر دارید، به دانش شما در مسئله بازار و کسب و کار بر می گردد.

 

5- خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

مشتری احساس دارد، درک می کند که کدام فروشنده یا طلا فروش  به شما خدمت کرده است. شاید مصافحه گرم و یک خسته نباشی کوتاه، اخلاق مشتری را به سمت شما جلب کند. خدمت فقط تخفیف های بزرگ و هدیه های آنچنانی نیست ، بلکه دادن یک چای گرم به مشتری همیشگی شما می تواند سبب وفاداری او نسبت به شما شود و از هیچ مغازه و دکان دیگر طلا خرید نکند.

 

 

 

 

منبع :  بخشی از کتاب فروشنده حرفه ای طلا و جواهر شو

 

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید