حقایقی بسیار جالب و خواندنی از طلا

حقایقی بسیار جالب و خواندنی از طلا

استفاده از زیورآلات طلا علاوه بر زیبایی که به ظاهر شما می دهد، سرمایه گذاری مفیدی به شمار می آید. شاید برای شما جالب باشد تا با حقایقی جدید از این ماده معدنی آشنا شوید.

حقایقی بسیار جالب و خواندنی در باب این فلز گران بها هست که ممکن است بسیاری از این موارد را بیش از این نشنیده باشید و ندانید.

 

1. ۲۰۰ میلیون سال پیش در اثر برخورد شهاب سنگ به زمین، طلا و مواد معدنی گران قیمتی در زمین مشاهده شد.

 

 

2. بزرگ ترین قطعه طلا در دنیا، ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

 

3. بزرگترین قطعه طلای طبیعی که تاکنون استخراج گردیده و به ثبت رسیده است ۶/۹۵کیلوگرم است.

 

 

4. محققان معتقدند؛ 80 درصد طلای موجود بر کره زمین در زیر پوسته زمین است.

 

 

5. در یکی از هتل های بزرگ ابوظبی، دستگاه خودکار فروش از جنس طلای 24 عیار وجود دارد.

خون هر یک از شما در برگیرنده ۰٫۲ میلی گرم طلا است.

 

 

6. در ساخت مدال طلای المپیک، تنها از 1.34 درصد طلا استفاده شده است.

 

 

7. بیشترین مقدار طلا در جنوب آفریقا وجود دارد. این در حالیست که چین در سال ۲۰۰۸ از آفریقا پیشی گرفت.

 

 

8. برای آب کردن یخ و برف روی شیشه بعضی از هواپیماها، کشتی ها و لکوموتیوها از طلا استفاده می شود.

 

 

9. قدیمی‌ترین معدن طلا (4000 سال قبل از میلاد مسیح) در بین‌النهرین، در خاورمیانه و مربوط به سومریان بوده‌است.

 

 

10. در ذخیره طلا، کشور ایالات متحده آمریکا ،مقام اول را دارد.با این وجود اگر بخواهیم به طلا به عنوان یک زینت نگاه کنیم، کشور هند بالاترین مقام را در استفاده طلا از این جهت دارد، به طوری که بیست درصد کل طلایی که در دنیا به عنوان زیورآلات مورد استفاده است، در لباس ساری هندی ها به کار رفته است.

 

 

11. بر روی زمین، بزرگترین میزان تجمع طلا در اقیانوس ها است.تخمین زده می شود که میزان طلای موجود در اقیانوس ها در حدود یک میلیون تن است. تا به حال متاسفانه راه کار مناسبی برای استخراج طلا از اعماق اقیانوس ها ارائه نشده است.

 

 

12. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سفینه “نیر” در سال ۱۹۹۹ به دست آمده است ، مقدار طلا تنها در یکی از سیاره ها به نام اروس بیش از کل میزان طلایی است که تا به حال بر روی زمین استخراج شده است. متاسفانه، انسان هنوز نمی داند که باید چگونه در فضا می توان معدن حفر کرد.

 

 

13. دیواره بیرونی فضاپیمای آپلو ، توسط ورقه طلا پوشیده شده است تا فضا نوردان را از خطر تشعشع اتمی حفظ کند.در حال حاضر نیز کلاه های مخصوص فضانوردی با لایه نازکی از طلا پوشانده می شود تا چشمان فضانوردان را از شدت نور محافظت کند.

 

 

14. طلا احتمالا اولین فلزی بوده است که توسط انسان های ماقبل تاریخ نیز کشف شده است. قدمت کشف طلا بر اساس علم باستان شناسی و یافته های آن  به ۴۰۰۰ سال ماقبل میلاد حضرت مسیح بازمی گردد که از تاریخ عصر حجر نیز فراتر می رود.

 

15. کشور هند با متوسط تقاضای ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن طلا، در صدر کشورهای مصرف کننده طلا قرار دارد زیرا در هند طلا و جواهرات جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید