توصیه و هشدارهای پلیسی به خریداران طلا و جواهر

توصیه و هشدارهای پلیسی به خریداران طلا و جواهر

 

توصیه و هشدارهای پلیسی به خریداران طلا و جواهر

 

برای جلوگیری از گم شدن و یا سرقت طلا و جواهرات ، خریداران  به نکات زیر به دقت عمل نمایند :

 

1ـ در هنگام خرید از فروشگاه و خارج شدن از آن‌جا ترجیحاً طلای خریداری شده را از ساک دستی مربوط به فروشگاه خارج نمایید. زیرا سبب تحریک سارقین می‌گردد. می‌توانید طلای خریداری شده را به تن کرده یا بخواهید فروشنده آن‌را در جعبه‌ی کوچک‌تری قرار دهد و در جیب خود بگذارید و در نهایت اگر چادری هستید کیف حاوی طلای خود را در زیر چادر قرار داده تا در دید مستقیم قرار نداشته باشد و اگر مانتو می‌پوشید بند کیف خود را از گردن رد کنید تا به راحتی از روی شانه شما قاپیده نشود و در هر صورت در هنگام پیاده رفتن کیف خود را به سمت دیوار و یا جوی آب حمل کنید تا توسط سارقین موتور سوار مورد سرقت قرار نگیرید.

 

2ـ در میهمانی‌ها محل اختفای طلا و جواهرات خود را برای دیگران بازگو نکنید.

 

3ـ اگر مدتی است که طلا و جواهرات خود را استفاده نمی‌کنید بهتر است آنها را به صندوق امانات بانک بسپارید تا از هر جهت خیالتان راحت باشد. حتی می‌توانید بابت این کار به نسبت طلایتان از بانک وام بگیرید.

 

4ـ ممکن است سارقین در اولین جستجو به سراغ اتاق خواب ‌روند. پس بنابراین طلاهای خود را در جاهای بهتری مخفی نمایید.

 

5ـ ترجیحاً گاوصندوق حاوی طلاجات و ... منزل در محلی مخفی قرار داشته باشد و در غیر این‌صورت به محل خود جوش داده شود و متصل گردد و نیز حتی‌الامکان به‌صورتی قرار گیرد که نتوان به کمک میله‌ی فلزی و دیلم آن را از محل خود جدا نمود.

 

6ـ فاکتور طلاجات خود را در کنار طلاهایتان قرار ندهید. زیرا با وجود فاکتور، سارقین طلاها را به راحتی می‌توانند به فروش برسانند.

 

7ـ بهتر است از طلاهای خود عکس گرفته تا در هنگام سرقت، عکس آنها توسط پلیس به تمام طلافروشی‌ها فرستاده شده تا در هنگام مشاهده‌ی آنها فروشندگان بتوانند با مأمورین انتظامی تماس حاصل نمایند.

 

8 ـ در هنگام رانندگی درهای خودرو را قفل نمایید و شیشه‌ها را فقط اندکی پایین قرار دهید زیرا مشاهده شده در پشت چراغ قرمز سارقین موتور سوار در  کمترین زمان ممکن با چنگ انداختن و کشیدن گردنبند مال‌باختگان و یا تهدید اقدام به سرقت نموده‌اند.

 

9 ـ اگر به طور اتفاقی طلاجات خود را پشت ویترین مغازه‌ای مشاهده نمودید به‌طور خودسرانه اقدامی نکنید و فقط با نیروی انتظامی تماس حاصل نمایید.

 

10ـ اگر کودکانتان برای بازی و تفریح به تنهایی و با همسالان خود به بیرون منزل می‌روند حتماً طلاهای آنها را خارج کنید زیرا متاسفانه دیده شده که سارقین  گوشواره‌های دختران خردسال را با توسل به زور از گوش کشیده و باعث پارگی نرمه گوش و خونریزی آن شده‌اند.

 

11ـ اغلب دستبندها علاوه بر قفل، خود دارای یک عدد بست ضامن در کنار قفل می‌باشند. می‌توانید از فروشنده بخواهید جهت اطمینان کار یک عدد ضامن دیگر در طرف دیگر دستبند برای شما قرار دهد تا احتمال باز شدن دستبند به کمترین میزان خود برسد.

دقت کنید قفل و ضامن دستبندها پس از مدتی استفاده کردن شل شده و به راحتی باز می‌شوند. در این مواقع اگر خودتان نتوانستید قفل‌ها را محکم کنید به سراغ فروشنده خود رفته و بخواهید قفل و ضامن را محکم و اصطلاحاً «رگلاژ» نماید.

حتی می‌توان برای ساعت‌های طلا و بعضاً دستبندهای سنگین به دو سر ساعت یا دستبند، زنجیر ظریفی را وصل نمود تا احیانا اگر قفل ساعت یا دستبند باز گردید زنجیر مانع از افتادن آنها گردد.

 

12ـ در زمانی که خارج از منزل هستید بهتر است که از ساق دست و پوشش مناسب استفاده کنید تا طلاهایتان در معرض دید نباشد و از رفت و آمد در کوچه‌های خلوت به ‌خصوص در هنگام شب خودداری نمایید و مراقب باشید که توسط افراد مشکوک تحت تعقیب قرار نگیرید و حتی‌الامکان سعی کنید تا حد لزوم چهره‌ی افراد مشکوک را به خاطر بسپارید.

 

13 ـ در هنگامی که خرید نسبتا سنگینی داشته‌اید و یا طلاهای خود را فروخته‌اید و مبلغ نسبتاً زیادی را تحویل گرفته‌اید، مراقب سارقین احتمالی که در کمین شما هستند باشید. ممکن است سارقین لاستیک خودروی شمارا پنچر کرده باشند و در هنگام تعویض لاستیک توسط شما پول‌ها و طلاجات را از داخل خودرو سرقت نمایند.

 

14ـ بانوان در هنگام مجالس زنانه مراقبت کافی از کیف خود به عمل آورند. زیرا معمولاً در این مواقع به خاطر شادی و یا ناراحتی بسیار از کیف خود غافل می‌گردند و مورد سرقت قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

منبع :  بخشی از کتاب فروشنده حرفه ای طلا و جواهر شو

 

آموزش فروشندگی طلا و جواهر

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید