قرارداد آماده شراکت طلا فروشی

 

قرارداد آماده شراکت طلا فروشی


قرارداد آماده شراکت طلا فروشی

 

طلا فروشی سابقه‌ طولانی در بازار طلا دارد و امروزه مردم هم به منظور زینت و هم به منظور سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا می‌کنند و علاقمندان برای ورود به بازار طلا و حرفه شغل طلا فروشی ، نیازمند کسب مهارت ، دانش و البته سرمایه هستند اما مهم‌ترین بخش یک سرمایه گذاری، قرارداد شراکت طلا فروشی است.

 

قرارداد شراکت طلا فروشی


ممکن است شخصی دارای سرمایه ای باشد و بخواهید سرمایه خود را در جای مناسبی سرمایه گذاری کند و بازار طلا برای این منظور انتخاب کند اما تخصص کافی در این زمینه ندارد و نمی داند از کجا شروع کند و برایش سخت باشد که تصمیم حرفه‌ای بگیرد. از طرفی دیگر ممکن است شما فردی متخصص و آگاه در بازار طلا و طلا فروشی باشید ولی سرمایه نقدی لازم برای به ثمر رساندن ایده‌ها و ورود به این شعل و حرفه را نداشته باشید. در چنین شرایطی، بهترین کار برای هر دو طرف این ماجرا، قرارداد شراکت در طلا فروشی است.

 

قرارداد شراکت طلا فروشی


بنایراین اگر قصد راه اندازی کسب و کار طلا فروشی با یک یا چند شخص دیگر را دارید قرارداد آماده شراکت طلا فروشی دقیقا با همین منظور تهیه شده است. این قرارداد مطابق با ماده 10 قانون مدنی ایران و با لحاظ مهمترین چالشها و نگرانی‌های طرفین چنین مشارکت‌هایی تنظیم و آماده شده است.

 

 

با توجه به حساسیت بالای کسب و کار طلا فروشی کلیه تعهدات موجود در قرارداد بر اساس درصدی از آورده نقدی یا غیرنقدی طرفین سنجیده خواهد شد و هر یک از طرفین قرارداد متعهد می شوند تا در سود و زیان و هزینه‌های مانند اجاره مغازه ، دکوراسیون داخلی ، تجهیزات و لوازم ایمنی ، جرائم مالیاتی و دیگر هزینه‌های مربوط به شروع یک کسب و کار را نیز بین طرفین تقسیم شود.

 

قرارداد شراکت طلا فروشی

 

از این رو توصیه وکلا و مشاوران حقوقی این است که با تنظیم قرارداد رسمی مشارکت مدنی ، یک رابطه جدید حقوقی میان شرکا برقرار شود تا امکان کارشکنی و هرگونه اختلاف، چالش یا مشکل در توافقات از سوی طرفین به کمترین میزان خود برسد.


به همین منظور قرارداد آماده شراکت طلا فروشی به شما کمک می‌کند قراردادی قانونی و اصولی برای شروع شراکت در طلافروشی داشته باشید.


اگر تمایل به انعقاد قرارداد شراکت کاری در طلا فروشی را دارید و می‌خواهید به‌صورت شراکتی فعالیت خود را در این حوزه آغاز نمایید، می‌توانید از طریق لینک زیر قرارداد آماده شراکت در طلا فروشی را دریافت نموده و شراکت خود را قانونی و الزام‌آور نمایید.


لینک دریافت قرارداد آماده شراکت در طلافروشی

 

قرارداد شراکت طلا فروشی


 
قرارداد آماده شراکت طلافروشی شامل چه نکات و بندهایی می باشد؟


در  قرارداد آماده شراکت طلافروشی که توسط وکلای حقوقی مجرب و رسمی تنظیم شده است و در اختیار شما قرار داده‌ایم نکات و بندهای زیر لحاظ شده است.

 


عنوان قرارداد


در ابتدای قرارداد مانند هر قرارداد‌ مشارکت دیگری، لازم است که عنوان قرارداد به صورت صریح و روشن نوشته شود تا طرفین بدون ابهام اقدام به امضای قرارداد کنند.

 


مشخصات طرفین قرارداد


اولین ماده از قرارداد مشارکت طلافروشی ، اطلاعات طرفین است. در این بخش، اطلاعات و مشخصات طرفین با جزئیات نوشته می‌شود. طرفین این قرارداد، ممکن است دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی باشند. منظور از شخص حقیقی، افراد هستند و اشخاص حقوقی شرکت‌های خصوصی و دولتی‌اند که به ثبت رسیده‌اند. اصطلاحاً به طرفین این قرارداد شریک گفته می‌شود که باید تمام اطلاعات هویتی آن‌ها به درستی در متن درج شود.
 

 

موضوع قرارداد

 
بعد از نوشتن مشخصات و اطلاعات فردی طرفین قرارداد، در این بخش نوبت به شرح موضوع قرارداد می‌رسد. موضوع قرارداد، برنامه‌ فعالیت شما در واحد صنفی است که قصد تاسیس آن را دارید.

 


تعهدات طرفین قرارداد

 
هر یک از شرکا به موازات امتیازاتی که از قرارداد به دست می‌آورند، تعهداتی را در مقابل طرف دیگر دارند. دامنه این تعهدات ضمن گفتگوهای اولیه و مذاکرات مشخص می‌شود. مثلاً نوع کار، انتظارات، وظایف، مسئولیت‌های هر کدام از شرکا و شرح کامل چگونگی کارکرد، در این بخش توضیح داده می‌شود.

 


مدت قرارداد ( زمان و مکان قرارداد )


در این بخش، زمان دقیق شروع و پایان قرارداد شراکت در طلا فروشی نوشته می‌شود و هر یک از شرکا موظف‌اند تا پایان زمان قانونی قرارداد، نسبت به مندرجات قرارداد متعهد باشند. همچنین، مکان دقیق واحد صنفی و محل اشتغال نیز به طور دقیق مشخص و نوشته می‌شود.

 

 

آورده شرکا
 

در این بخش، نوع و میزان آورده هریک از شرکا ، چه مالی و غیر مالی به طور دقیق نوشته می‌شود و توضیح داده خواهد شد.
 

 

نحوه تقسیم سود و زیان میان شرکا


اینکه هر یک از شرکا بر اساس سهمی که در مشارکت دارد و چقدر در سود و زیان سهیم هستند یکی از مهم‌ترین ارکان این قرارداد به شمار می‌آید.
هر یک از شرکا به نسبت سرمایه نقدی و غیرنقدی خود، باید سود مشخصی از طلافروشی داشته باشد. این تقسیم سود به صورت درصدی و باز هم بر اساس توافقات طرفین مشخص خواهد شد. به طور کلی، در قراردادهای مشارکت، آورده هر طرف، میزان سهم‌الشرکه او را معین می‌کند. درباره سقف سودی که ماهیانه توسط هر یک از شرکا دریافت می‌شود و نحوه تسویه حساب در خصوص مجموع سود حاصل از مشارکت، راه حل ارائه خواهد شد.

 


شرایط فسخ قرارداد 


امکان یا عدم امکان فسخ قرارداد و شرایط استفاده از این حق فسخ برای هر یک از شرکا به صورت کامل مشخص می گردد. نحوه فسخ قرارداد مشارکت نکات ریز و درشت فراوانی دارد و همین‌قدر بدایند که فسخ یعنی برهم زدن توافق و یکی از موارد انحلال قراردادها محسوب می‌شود که رایج‎ترین شکل آن در صورت عدم پایبندی به تعهدات شرکا، به وجود می‌آید.

 


مرجع حل اختلاف قرارداد
 

در این بخش باید در مورد آینده قرارداد و اختلافات احتمالی میان شرکا تعیین تکلیف ‌شود. شما می‌توانید بین مرجع حل اختلاف دادگاه و داوری، یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که روند رسیدگی از طریق داوری با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد ضمن آنکه اگر در متن قرارداد، در مورد مرجع حل اختلاف صحبت نشده باشد باید به دادگاه مراجعه کنید. مگر آنکه طرفین در زمان اختلاف، تصمیم بگیرند که به داور یا داوران خاصی مراجعه کنند.

 

 


با رعایت موارد و نکات ذکر شده و تنظیم قرارداد شراکت طلافروشی میتوانید فعالیت خود را با دیگر شرکا آغاز کنید.
 

لینک دریافت قرارداد آماده شراکت در طلافروشی

 

قرارداد شراکت طلا فروشی

 

مزایای تنظیم قرارداد مشارکت طلا فروشی

  • پیشگیری از بروز اختلاف بین طرفین شرکا
  • اجرای دقیق موضوع قرارداد مطابق انتظارات طرفین
  • امکان اثبات راحت تر ادعا در مواقع بروز اختلافات
  • جلوگیری از صرف زمان و هزینه کلان
     

ویژگی قرارداد آماده شراکت طلا فروشی

  • تنظیم شده توسط وکلای حقوقی مجرب و رسمی
  • تحریر شده بصورت اختصاصی برای مشارکت در راه اندازی طلا فروشی
  • طراحی شده بر اساس جدیدترین قوانین کشور
  • نسخه قابل ویرایش و چاپ

 

اطلاعات فنی محصول

 

  • نام محصول : قرارداد آماده شراکت طلافروشی
  • فرمت فایل قرارداد : نسخه ورد (word) و پی دی اف (pdf)قابل ویرایش و چاپ
  • تعداد صفحات قرارداد : 8 صفحه
  • زبان : فارسی
  • نوع قلم : نازنین (استاندارد و رسمی)
  • ابعاد صفحات : A4
  • کادر بندی :  دارد
  • شماره گذاری صفحه : دارد

 

 

 

 

سوالات مهم و تکراری قرارداد شراکت طلافروشی

 

 


آیا لازم است که قرارداد شراکت طلافروشی را در دفترخانه رسمی کنیم؟
 

این قرارداد با امضای طرفین آن رسمیت پیدا می‌کند بنابراین لازم نیست که برای رسمی کردن آن به دفاتر اسناد رسمی کشور مراجعه شود. به عبارت دیگر، رسمی کردن این قرارداد، شرط اعتبار آن نیست و این قرارداد به محض امضای طرفین آن، دارای اعتبار کامل خواهد بود.

 

 

چند نسخه از قرارداد شراکت طلافروشی را امضا کنیم؟
 

تعداد نسخه‌های قرارداد، با تعداد طرفین قرارداد، ارتباط مستقیم دارد. شما باید تعداد نسخه‌های قرارداد را به تعداد طرفین قرارداد به علاوه یک نسخه بیشتر قرار دهید. در واقع آن نسخه بیشتر را در زمان بروز اختلاف میان طرفین، به مرجع حل اختلاف قرارداد خواهید داد تا توسط ایشان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

 

 

آیا لازم است که اثر انگشت طرفین نیز زیر قرارداد شراکت طلافروشی باشد؟
 

شرط اعتبار این دسته از قراردادها این است که طرفین آن، زیر تک تک صفحات را امضا کنند. بنابراین شرط اعتبار این قرارداد، وجود اثر انگشت نیست و امضا، به تنهایی کفایت می‌کند. اما توصیه می‌کنیم به منظور محکم کاری بیشتر، طرفین قرارداد علاوه بر امضا، زیر صفحات قرارداد، اثر انگشت خود را ثبت کنند. علاوه بر اثر انگشت، بهتر است که هر یک از طرفین قرارداد ، اسم خود را نیز، در کنار امضا و اثر انگشت بنویسند. البته نبود اسم طرفین در کنار امضا و اثر انگشت باعث بی‌اعتباری قرارداد نخواهد شد و این صرفا به منظور محکم کاری بیشتر است.

 

 

آیا لازم است که امضا، شاهد زیر قرارداد شراکت طلافروشی باشد؟
 

ابتدا لازم است بدانید که این قرارداد نیازمند شاهد نیست و با امضای طرفین آن، لازم الاجرا خواهد شد. البته شما می‌توانید از شهود بخواهید که زیر قرارداد را امضا کنند اما امضا کردن یا امضا نکردن شهود ، تاثیری بر اعتبار این قرارداد نخواهد داشت.
 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید